صدای ورزقان
صدای ورزقان

صدای ورزقان

از تهران تا ورزقان؛ درسی که دکتر روحانی و دکتر رحمتی دادند


جعفر خضوعی

توزیع چندقلم مواد غذایی تحت عنوان « سبد کالا » در شهرهای مختلف کشور، با حاشیه های بسیار همراه شد. هجوم شهروندان به مراکز عرضه این کالاها، صحنه های ناشایستی شکل داد و همه از  لگدمال شدن« کرامت انسانی» سخن گفتند. اگرچه چنین مسائلی پیشتر بیشتر رخ می داد اما مهم این بود که همگان اذعان کردند که چنین رفتاری با مردم درست نیست. یک اقدام مهم دیگر این بود که دکتر روحانی رئیس جمهور شانزدهم بهمن ماه در گفتگوی زنده تلویزیونی از مردم کشور به خاطر مشکلات ناشی از توزیع سبد کالا « عذرخواهی» کرد. رفتاری که همه پسندیدند. کاری که خیلی ها باید می کردند و نکردند و باید بکنند و نمی کنند. 

 سه روز بعد (نوزدهم بهمن ماه) بعد اتفاق دیگری افتاد اما نه در پایتخت که در گوشه محروم کشور و در ورزقان. دکتر کامران رحمتی شهردار ورزقان بنا به دلائلی که خود آن را « برخی ناهماهنگی ها و سنگ اندازی ها» عنوان کرد، ضمن عذرخواهی از مردم ورزقان از سمت خود استعفا داد. البته این استفعا چند ساعت بیشتر دوام نیاورد و امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر او را راضی ساختند که استعفای خود را پس بگیرد.

دکتر رحمتی جوان است و شایسته. وقتی دید نمی تواند جلو برود و وظایف قانونی خود را انجام دهد، استعفا داد. کاری که خیلی از مسئولان ما نمی کنند. در سطح کشوری و در سطح منطقه ای و شهرستانی. دکتر رحمتی حداقل به مسئولان منطقه قره داغ درس داد که اگر نمی توانید به کار قانونی خود ادامه دهید، چرا بمانید؟ چرا باج بدهید؟ چرا روز به روز در کجراهه های دیگران همراه شوید؟ هرچند این امر نافی تحمل و مدارا و سیاست ورزی برای پیش بردن امور نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.