صدای ورزقان
صدای ورزقان

صدای ورزقان

آقای استاندار، تیم تراکتورسازی نماد مردم آذربایجان نیست


جعفر خضوعی

استاندار آذربایجان شرقی در دولت روحانی نیز پای در جای پای استاندار دولت احمدی نژاد گذاشت و بالاخره جایگاه تیم تراکتورسازی تبریز را تا مرتبه رفیع « نماد مردم آذربایجان» بالا برد. جبارزاده هفدهم بهمن ماه در شورای اداری استان گفت: « تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز نماد مردم آذربایجان است».  جبارزاده پیش از آن، گفته بود؛ « معتقدیم تیم تراکتورسازی تنها تیم تبریز و آذربایجان شرقی نیست بلکه امروز تراکتورسازی به یک سرمایه ملی تبدیل شده است».

احمدعلیرضا بیگی استاندار سابق آذربایجان شرقی نیز چنین رویکرد و نگاهی به تیم تراکتورسازی داشت. او خردادماه سال گذشته در جشن نایب‌قهرمانی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در لیگ برتر گفت؛ « تیم تراکتورسازی سفیر فضیلت های مردم آذربایجان است». علیرضا بیگی تصریح کرد؛«  تراکتورسازی در همه میادین به عنوان نماد آذربایجان حضور می‌یابد».

این نوشتار و این نقد نافی ضرورت توجه به تیم های ورزشی و به ویژه تیم موفق تراکتورسازی نیست اما نکته اینجاست که اساساً برای یک مسئول دولتی در سطح استاندار، چه تفاوتی می تواند بین تیم های یک استان باشد؟ مگر استاندار تهران نیز رویکرد مشابهی نسبت به تیم پیروزی یا استقلال دارد؟ مگر استاندار تهران هم مدام شعار می دهد که مثلاً استقلال یا پیروزی نماد مردم تهران و یا حتی نماد « فارس»هاست. از طرفی مگر آذربایجان، تاریخ و تمدن و فرهنگ دیرین و غنی ندارد که بتوان از درون آن؛ « نماد»ی برای مردمش یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.