صدای ورزقان
صدای ورزقان

صدای ورزقان

یاد آن روز ها ، روزهای سرد زمستان سال 91 و زلزله زدگان ورزقان



مهندس عقیل ستارلو

درحالی به دومین زمستان پس از زلزله آذربایجان می رویم که یاد حتی ثانیه ای از لحظات مشقت بار زلزله ۲۱ مرداد سال ۱۳۹۱ قلب هر انسانی را به درد می آورد ، مردم داغدار شهرستان ورزقان درحالی زمستان سال گذشته را سپری کردندکه خانه هایشان ویران ، مدارس تخریب و فرزندانشان درمیان برف وکولاک سوزان ، نبود مسکن و چادرنشینی درشب های سرد زمستان،فراق یاران سفرکرده زلزله پارسال ، پس لرزه های مکرر و هزاران مشکل دیگری که بی خانمانان با آنها دست و پنجه نرم می کردند تصور هرلحظه از این لحظات بر غم و اندوه هرانسانی می افزاید .  سخت ترین روزها سال گذشته بر مردم استوار و داغدار ورزقان گذشت ، آری چشمانی گریان درانتظار یاری و مساعدت هر انسان وجدان دوست که به کمک همولایتی ها و همنوعان و همزبانان خود شتافته بودند . و به راستی در ورزقان زمین وزمان سکوت کرده بود ، کودک یتیمی که دراثر زلزله پدر و مادر خود را ازدست داده است در آن روزها صرف نظر از بی خانمان بودن ،مقاومت دربرابر سرمای جانسوز زمستان،چشم به راه نگاه گرم و دوباره مادر و پدرخود داشت صرف نظر از اینکه دیگر . . .

خانه های نیمه تمامی که در آن روزها همه به امید روزی که بتوانند درآنها ساکن شوند چشم به آنها دوخته بودند و لحظه لحظه برای بازگشت به خانه ها ثانیه ها را می شمردند  لحظه های دردناکی که هیچ وقت از افکارو اذهان مردم زلزله زده بیرون رفتنی نیستند ، حتی احشام نیز به خاطر نبود پناهگاه در روستاها تلف شدند. 

درآستانه زمستان سال گذشته بود که اتفاق تاسف بار دیگری مردم این شهرستان را بار دیگر داغدار نمود ،خبر صانحه تصادف نماینده مردم شهرستان ورزقان که مدافع حقوق زلزله زدگان بود و ازدست رفتن همسر و فرزندان وی  بر غم و اندوه مردم داغدار این شهرستان افزود . روزهای سختی که . . . . 

مردم شهرستان ورزقان باتوجه به این که همواره طعم تلخ محرومیت را چشیده اند در زلزله سال گذشته امتحان سختی را پشت سر گذاشتند که آثا روحی و روانی برجای مانده از آن سالهای سال در اذهان و افکار زلزله زدگان خواهد ماند لحظه های سختی که جدال بامرگ و زندگی مشخصه بارز آن بود یادی می کنیم از جانباختگان و آسیب دیده گان زلزله که همواره برایشان متاثریم .
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.