صدای ورزقان
صدای ورزقان

صدای ورزقان

آیا یک نماینده ، نمایندگی عموم مردم را بر عهده دارد یا افرادی خاص را


مهندس  اکبر مقیمی

اگر مروری بر انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی و دور گذشته داشته باشیم به نکاتی خواهیم رسید که خاص پدیده های منطقه قره داغ است ، البته در گذشته هم شاهد اوج درخشش نمایندگانی به عنوان نمایندگی از طرف عموم مردم بوده ایم که با تفاوت بین این دو تفکر می توان به هنجارها یا ناهنجارها با اعتماد کامل سلطه یافت.  چرا بعضی از کاندیداها در تبلیغات ، آراء خود را از عموم مردم با تبلیغات فریبنده اخذ کرده و بعد از تکیه بر کرسی مجلس ، نمایندگی طیف یا تفکر خاص را برعهده می گیرند ؟ عجیب ترین بخش این سلسله رویه های کورکورانه سلطه یافتن افراد با تحصیلات پایین و محبوبیت کم است ، یعنی افرادی که حتی تحصیلات پنجم ابتدایی را ندارند بر نماینده امر و نهی می کنند و نمایندگان عزیز هم با توجه به عدم استقلال بله قربان و گوش بفرمان این خواص هستند ! از جهتی دیگر این اشخاص ، از قدرت نماینده برای حذف مخالفان خود و به بار رساندن اهداف شخصی استفاده می کنند .  

 در دورهای قبلی هم شاهد این معضل بزرگ در منطقه بوده ایم که بنده از کلمه چوماقدار نماینده استفاده می کنم و این اشخاص پایش برسد با چوماق خود نماینده را تنبیه می کنند البته بدنی نه بلکه چوبی که صدا ندارد ! بطور کلی در منطقه ما چوب چوماقدار صدا ندارد ! گوش فرا ندادن به اوامر این چوماقداران برابر است با حذف نماینده در انتخابات بعدی و صد البته اگر حقیقت هم نباشد که نیست بیشتر تهدیدی توخالی و روشی برای کاسبی این خواص است.

این افراد نه طرفداری دارند و نه شخصیت علمی و اجتماعی بالا ، بلکه با کمک های مالی و انتخاباتی نماینده را تحت سلطه فرمان خود در می آورند و زیبایی این ناهنجار آنجاست که این افراد بعد از پیروزی نماینده مورد هدفشان تکلیف همه روئسای ادارجات و مخالفان شخص خود را مشخص می کنند و با امر به نماینده جابجایی و عزل و نصب ادامه می یابد .

همین معضل امروز گریبان منطقه را گرفته و تبدیل به تک قطبی شدن منطقه از نظر سیاسی شده است و جالبتر از این می توان به شدت اینکار تاملی داشت که افراد لایق عزل و افرادی که دارای نقاط سیاه در پرونده هستند و از نظر مردم رد شده می باشند جایگزین آنها می شوند که بیش از این نیاز به توضیح نیست و با مروری بر عزل و نصب ادارجات می توان یافت چه شخصیت و مدیری رفته و چه شخصیتی جایگزین آن شده و این برابر است با تخمین زدن آینده سیاسی نماینده عزیز که آینده در انتظار حذف او خواهد بود و تنها شخصیتی منفور در آینده از او بجا خواهد ماند زیرا

تیغ بران گر بدستت داد چرخ روزگار                هرچه می خواهی ببر اما نبر نان کسی

در گذشته یکی از نمایندگان سابق که زمانی همسفره همین عزیز بود عملکردی شبیه به این داشت و آموزش های استاد خود را بخوبی فرا گرفته و زیبایی قضیه اینجاست همین اشخاص هم با روسیاهی به توهم روسفیدی باز ادعای کاندیداتوری داشته و از امروز حضور خود در منطقه را قوت بخشیدند گرچه این جای تحلیل دارد که مرد نکو نیاز به تبلیغ ندارد و در آخرین روز ورودش مردم به آغوش خود خواهند کشید.

پس اگر میخواهیم برای آینده جایی بر خود تدارک ببینیم به عام مردم خدمت کنیم نه کیسه خلیفه عده ای شویم !!!

یک نماینده یا شخص قابل قدرت باید در نظر داشته باشد فردایی که این منصب و کرسی را نداشته باشد همان چوماقداران جرات جواب دادن سلام او را خواهند نداشت چون این افراد از حزب باد هستند و آنطور که به ارباب قبلی خود خیانت کرده و هر روز رنگی دگر عوض می کنند این مکافات نصیب شما هم خواهد شد !!!!!!! تجربه از علم بالاتر است که کوله پر است از این تجارب

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.